Wednesday, 16 November 2011

I get bored.


Here is a little sketch I made at work the other day... Most times, when I am bored, little characters just appear in front of me. It's fun to get to meet them, little by little, as they decide to revel themselves.

The best thing for me though, is the reaction of other people to them, since they seem to instinctively know the characters in my drawings better than me. Three or four of my work colleagues decided to give her a back story: apparently she lives by the sea, and the coastal breeze is the reason why her hair is so unruly. In this image she is standing at the edge of a cliff, looking towards the sea, waiting for her love to come back in his ship. Some say he is a pirate, others say he is a sailor, but no one was able to tell me why she seems to be holding freakishly oversized flowers.

I love hearing people's ideas about my characters, so if you think you know who she is, please let me know.

Aqui esta um sketch que fiz no trabalho. Muitas vezes, quando estou aborrecida, pequenas personagens aparecem a minha frente. E engracado conhece-las, pouco a pouco, pela primeira vez, quando elas decidem revelar-se.

Para mim o melhor e a reacao das outras pessoas aos meus desenhos, ja que parecem conhecer as personagens instintivamente melhor do que eu. Tres ou quatro dos meus colegas de trabalho decidiram dar-lhe uma historia: aparentemente ela vive perto do mar e e a brisa costeira que faz com que o seu cabelo seja tao frisado. Nesta imagem ela estaria no precipicio de uma falesia, olhando para o mar a espera da volta do seu namorado num navio. Uns disseram que era pirata, outros que era um marinheiro, mas ninguem conseguiu explicar-me por que e que ela esta a segurar numas flores tao ridiculamente grandes.

Adoro ouvir ideias diferentes sobre as minhas personagens, por isso se alguem a reconhecer, ou souber quem ela e, por favor digam-me.

1 comment:

  1. óptima maneira de passarem tempo no trabalho :) muito bonito mana . I miss you

    ReplyDelete